ید ساچمه ای چیست و هزینه آن چقدر است
نوشته شده توسط : b.gholami

گلوله های ید از مواد شیمیایی بسیار مفیدی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.این ماده به صورت پودر تولید و عرضه می شود و در بسیاری از آزمایشگاه ها برای ساخت بسیاری از محصولات استفاده می شود.در صنایع غذایی نیز کاربرد دارد و یکی از عناصر مهم برای سلامت بدن است. قیمت ید ساچمه ای اینجا کلیک کنید. این ماده شیمیایی از واکنش سولفات مس و یدید پتاسیم تولید می شود.کیفیت و درجه خلوص بسیار بالایی دارد و ماندگاری بالایی دارد.از دیگر کاربردهای مهم آن می توان به کاربرد آن در زمینه پزشکی اشاره کرد که برای ضدعفونی زخم های خارجی بسیار مهم است.

مشخصات گلوله ید

 ویژگی های ید پلت می توان به جامد بودن آن اشاره کرد.

ید پلت یک پودر آبی مایل به سیاه است.

حلالیت آن در آب بسیار کم است و به راحتی در موادی مانند کلروفرم و تتراکلرید کربن حل می شود.

طیف وسیعی از کاربردها، از جمله افزایش روشنایی لامپ هایی که در تنگستن استفاده می شود، دارد.

همچنین در عکاسی استفاده می شود و برای تهیه رنگ در صنعت رنگ استفاده می شود.

به دلیل ناپایداری زیاد در تولید انواع مواد منفجره استفاده می شود.

قرص ید بخرید

برای خرید ید به صورت پلت می توان به کیفیت و درجه خلوص آن توجه کرد.

بسته به صنعتی که می خواهید استفاده کنید، باید این ماده شیمیایی را خریداری کنید و خلوص آن را روی بسته بندی بررسی کنید.

در تولید آنها نباید از هیچ گونه ناخالصی یا مواد مصنوعی استفاده شود و همیشه باید به فرمول شیمیایی آن توجه شود.

این ماده شیمیایی در بسته بندی های مختلفی تولید می شود که هر کدام وزن متفاوتی دارند و می توانید بسته بندی های صنعتی بسیار بزرگ خریداری کنید.

قیمت توپ ید + خرید و فروش

قیمت ید پلت با توجه به درجه خلوص و بسته بندی های مختلفی که دارد متفاوت است برای استعلام می توانید با ما تماس بگیرید.

این محصول دارای بازه قیمتی 1 تا 2 میلیون تومان در هر کیلوگرم است.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت خرید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان فروش ما شما را راهنمایی کنند.

نحوه خرید و سفارش این محصول به صورت کاملا آنلاین و غیر حضوری می باشد و مشتریان می توانند آن را به تعداد دلخواه تهیه کنند.

کیفیت بسیار بالایی دارد و با خرید عمده آن می توانید از قیمت های ارزان تر و مناسب تری برخوردار شوید.

ید یک گلوله جامد درخشان آبی بنفش تا سیاه است. همه موجودات زنده برای ادامه زندگی روزانه به مقدار کمی از این ماده ارزشمند نیاز دارند. ید در گروه هالوژن جدول تناوبی قرار دارد. اگرچه واکنش پذیری ید کمتر از هالوژن های دیگر است، اما هالوژنی است که بیشترین الکترون را دارد.

تاریخچه ید ساچمه ای

در سال 1811 توسط شیمیدان فرانسوی برنارد کورتوا کشف شد و دو سال بعد توسط جوزف لوئیس گیلوساک نامگذاری شد که در زبان یونانی به معنی رنگ ارغوانی است و به دلیل رنگ بنفش بخار ید و برخی ترکیبات آن

مانند یدید، پریدات و یدات، این عنصر به این نام نامگذاری شده است

ایزوتوپ ها

30 ایزوتوپ ید وجود دارد که تنها یکی از آنها ید 127 پایدار است. با این حال، ایزوتوپ های رادیواکتیو ید دارای طیف گسترده ای از کاربردها هستند. ایزوتوپ رادیواکتیو ساخته دست بشر ید-131 (گسیل کننده بتا) که نیمه عمر آن 8 روز است، برای درمان سرطان و سایر اختلالات تیروئید استفاده می شود.

ید-129 با نیمه عمر 17 میلیون سال محصولی از پراش زنون-129 در جو زمین یا تجزیه اورانیوم-238 است. از آنجا که U-238 در طول فعالیت های مرتبط با هسته ای تولید می شود، حضور آن (در مقایسه با I-129) می تواند فعالیت های در حال انجام را در هر سایتی شناسایی کند. به همین دلیل، ید-129 در مطالعات آب باران پس از فاجعه چرنوبیل استفاده شد. همچنین به عنوان شاخص آب های زیرزمینی استفاده می شود و پراکندگی زباله ها در محیط را نشان می دهد. کاربردهای دیگر را می توان با تولید ید-129 در پوسته زمین از طریق تعدادی از مکانیسم های پوسیدگی مختل کرد.

برنامه های کاربردی

ید عمدتاً در پزشکی، عکاسی (یدید پتاسیم) و رنگ به عنوان کاتالیزور و رنگدانه استفاده می شود. یدید نقره (AgI) برای هسته‌زایی باران مصنوعی، به عبارت دیگر بارورسازی ابرها و در صنعت فیلم‌برداری به همراه برومید نقره (AgBr) به دلیل حساسیت آن به نور استفاده می‌شود.

.

از ید برای تهیه تنتور ید (محلول ید در الکل) و پوویدون ید (بتادین) استفاده می شود، زیرا دامنه اثر ضد باکتریایی ید بسیار گسترده است و در برابر ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها، هاگ ها و تک یاخته ها موثر است و از بین می برد. و نابود می کند.

مواد منفجره

تری یدید نیتروژن بسیار ناپایدار است و برای ساخت مواد منفجره استفاده می شود.

مناسب برای مصرف

از نقطه نظر تغذیه، موجودات زنده به ید بسیار کمی نیاز دارند. زیرا هورمون های تیروئید (تیروکسین و تری یدوتیرونین) حاوی اتم های ید هستند که مسئول متابولیسم بدن هستند. علاوه بر این، ید مهمترین عنصر برای رشد مغز انسان است

منابع

بهترین منابع ید ماهی سفید و پس از آن تخم مرغ و پس از آن شیر و فرآورده های شیری هستند. گیاهخواران و به خصوص وگان هایی که از خوردن غذاهای حیوانی اجتناب می کنند، یکی از بالاترین شانس ابتلا به بیماری های ناشی از کمبود ید را دارند. همچنین برای زندگی در مناطق مستعد سیل مناسب نیست. زیرا سیل ید موجود در خاک را با خود می برد

بیماری کرتینیسم

کمبود ید باعث آسیب مغزی به خصوص در جنین زنان باردار می شود. اگر زنان در دوران بارداری ید کافی دریافت نکنند، فرزندانشان با ناتوانی های یادگیری یا مشکلات مادرزادی تیروئید به دنیا می آیند. این اختلال به عنوان کرتینیسم شناخته می شود. کمبود ید یکی از عوامل اصلی موثر بر ضریب هوشی و ناتوانی های یادگیری و خواندن کودکان در سراسر جهان است.

بیماری گواتر

در مناطقی که غذای مردم ید کمی دارد (مناطق دور از دریا که غذاهای دریایی مصرف نمی شود) کمبود ید باعث افزایش بروز گواتر می شود که اصطلاحاً به آن گواتر موضعی می گویند. در بیشتر (نه همه) این مناطق، افزودن مقدار کمی یدید سدیم به نمک خوراکی از ابتلا به این بیماری جلوگیری می کند. این محصول به نمک یددار نیز معروف است.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: